Namaste! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Maurizio en Moniek - WaarBenJij.nu Namaste! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Maurizio en Moniek - WaarBenJij.nu

Namaste!

Door: Maurizio & Moniek

Blijf op de hoogte en volg Maurizio en Moniek

14 Mei 2010 | Nepal, Kathmandu

We zijn ondertussen veilig aangekomen in Nepal en wat is dit een bijzonder land ...!
Al die typische kruidige geuren op straat, oude riksja’s, alleen maar huizen met platte daken, de kleurige vlaggetjes, aardige mensen, prachtige tempels (met apen) en de hele dag ‘Namaste’ (handige groet die je altijd en overal kan gebruiken als hallo, dag en nog veel meer, met de handjes tegen elkaar en een kleine buiging :-) ). En natuurlijk heerlijk eten, wie had dat verwacht?

Kathmandu is de meest bijzondere hoofdstad die we ooit hebben gezien. Het stikt hier van de hippies (westerlingen met Alladin-broeken en andere zweverige kleding) en 12 uur per dag is er geen elektriciteit. Verder verkopen alle winkels Alladin-broeken of nagemaakte North Face kleding, slaapzakken, rugzakken en andere trekking uitrusting. Niet heel goedkoop overigens.

We zijn ons op dit moment mentaal, fysiek en bagage-technisch aan het voorbereiden op onze trekking door de Himalaya. Voor dat laatste, zie foto :-)
Het was een moeilijke keuze, aangezien er zoveel mooie trekkings zijn hier, maar we hebben vandaag besloten om het Annapurna gebergte in te gaan trekken – niet het circuit, maar het Annapurna Base Camp. Twaalf dagen met z’n tweetjes plus gids en drager, dus we hopen maar dat ze de weg weten en lekkere thee voor ons kunnen zetten.

Daarna willen we naar het zuiden van Nepal, naar het Chitwan National Park (eindelijk eens een keer die tijgers en luipaarden spotten Frank, het schijnt er daar vol mee te zitten :-) ) dus we zullen de komende weken even geen berichtjes schrijven. Aangezien T-Mobile blijkbaar geen contacten heeft hier hebben we ook geen bereik met de telefoon. De volgende keer trakteren we jullie op wat mooie fotootjes, dus tot dan: namaste!

• 14 Mei 2010 - 12:31

Aranka:

Hey...super, door de mooie foto van Ben weet ik zeker dat de tocht prachtig gaat worden!!Heel veel plezier en sterkte...schijnt ook wel zwaar te worden. kus

• 14 Mei 2010 - 17:43

Bert:

Het klinkt weer prachtig. Maar vooral ook spannend. Wij wensen jullie veel succes bij die trekking, maar toch even ..... Doe voorzichtig en kom gezond terug.

Namaste
    Roel en Bert

• 15 Mei 2010 - 07:13

Angela:

Wauw wat gaaf zeg! Ziet er allemaal weer fascinerend uit! Op hoeveel hoogte bevindt zich het base camp? Moet vast erg bijzonder zijn, ik ben benieuwd naar de foto's, heel veel plezier. Namaste!

• 15 Mei 2010 - 07:37

Odile:

Heel veel plezier en succes natuurlijk met de beklimming! Ik ben benieuwd naar de mooie foto's.
    Kus Odile